به سایت سایبان
شرکت سایبان گستر داتیس تولید کننده سایبان بازویی ,سایبان چتری,سایبان پارکینگ متحرک,سایبان پارکینگ ثابت,سازه کششیشرکت سایبان گستر داتیس تولید کننده سایبان بازویی ,سایبان چتری,سایبان پارکینگ متحرک,سایبان پارکینگ ثابت,سازه کششیشرکت سایبان گستر داتیس تولید کننده سایبان بازویی ,سایبان چتری,سایبان پارکینگ متحرک,سایبان پارکینگ ثابت,سازه کششی
09120600358
جنت اباد مرکزی- بالاتر از چهارباغ- نرسیده به همت-کوچه نوری-پلاک 3-واحد 2
شرکت سایبان گستر داتیس تولید کننده سایبان بازویی ,سایبان چتری,سایبان پارکینگ متحرک,سایبان پارکینگ ثابت,سازه کششیشرکت سایبان گستر داتیس تولید کننده سایبان بازویی ,سایبان چتری,سایبان پارکینگ متحرک,سایبان پارکینگ ثابت,سازه کششیشرکت سایبان گستر داتیس تولید کننده سایبان بازویی ,سایبان چتری,سایبان پارکینگ متحرک,سایبان پارکینگ ثابت,سازه کششی

طراحی منحصر به فرد با سازه کششی

مختصری از سازه کششی

سازه  کششی طرح ها و مدل های مختلفی دارد که برای معماران و سازندگان سر تا سر جهان این امکان را فراهم کرده تا فضایی خلاقانه و کاربردی تری ایجاد کنند.

اگر به فکر طراحی و بازسازی فضای باز یا حیاط منزلتان هستید پیشنهاد میکنیم که حتما قبل از انجام تغییرات یک نگاهی به اثرات سازه کششی در محیطی باز داشته باشید.

سازه کششی به دلیل نوع ساختاری که دارد امکان پوشش فضاهای گسترده ای را برای طراحان فراهم می کند. سرعت اجرا و انعطاف پذیری بالای این سازه باعث ایجاد طرح های زیبایی شده است.

قطعات سازه کششی :

قطعات این سازه شامل :

-قوسها

-ستونها

-کابلهای کششی

-پارچه ی کششی

-بست های نگهدارنده

-اتصالات

می شود که از مقاومت و کیفیت بالایی برخوردار اند و متریال هایی که در ساخت سازه کششی استفاده می شوند در برابر آتش از خودشان مقاومت بالایی نشان می دهند و از همه مهمتر از گسترش حریق جلوگیری می کنند.

انواع ظاهر سازه کششی :

  • سازه کششی زین اسبی :

این طرح از سازه کششی همانطور که از اسمش معمول است مثل زین اسب است یعنی این که دو گوشه جلوی آن به سمت بالا است و دو گوشه ی دیگرش به سمت پایین شکل گرفته است.

تا این نیرویی که بین دو طرف پخش شده است نیروی کششی را پخش کند. کلیه ی نیروی کششی این مدل سازه توسط سیم بکسلی و بست ها به ستون یا پایه های آن انتقال پیدا می کند.

  • سازه کششی خیمه ای :

این مدل سازه کششی همانند خیمه های عشایر است. بدین شکل که تمام اطراف آن به جزء مرکز پارچه کششی به سمت پایین کشیده می شوند و خنثی کردن نیروی کششی به طرف بالا و پایین انجام می شود. این نوع سازه کششی به دلیل شکل زیبایش از  محبوبیت زیادی برخوردار است.

  • سازه کششی آرک :

این مدل سازه شباهت زیادی به زین اسبی دارد ولی یک تفاوت عمده ای که دارند در سازه زین اسبی گوشه های جلویی به سمت بالا یا پایین کشیده شده اند ولی در سازه ی آرک به سمت بالا کشیده می شود یعنی بالعکس زین اسبی است.

گوشه های جلو به سمت بالا و گوشه های دیگر به سمت پایین کشیده شده اند. این سازه کششی را در پارک آب و آتش حتما دیده اید.

در طراحی سازه کششی همزمان از سه مدل استفاده شده است که توانسته ظاهری جذاب را از لحاظ معماری ایجاد کند. طراحی سازه کششی باید متناسب با فضای مورد نظر انجام شود.

نکاتی که در هنگام اجرای سازه کششی باید رعایت شود :

در هنگام اجرای سازه کششی باید به نوع دوخت پارچه یا روکش و اتصال چادرها به یکدیگر حتما دقت کنید تا به نحوی صورت گیرد که محل دوختهای پارچه چروک  نشود ، جلوگیری از پاره شدن پارچه در محل اتصالات ، کابلها و نیز قطعات فلزی دیگر از نکات کلیدی است که هنگام اجرا باید به آن دقت کنید.

انواع کاربرد سازه کششی :

کاربرد سازه کششی عموما در فضاهای باز برای برپا کردن سالن های نمایشی ، نمایشگاه ها ، سیرک ، همایش ها ، اجرای برنامه در روز های خاص و … اشاره کرد. البته در فضای باز ویلا یا منزلتان هم می توانید از سازه کششی استفاده کنید.

طراحی منحصر به فرد را با سازه کششی تجربه کنید.

 

Leave A Comment

error: دسترسی به محتوای سایت ممنوعه
X